Viitorul metrou al Clujului va crea noi zone de interes imobiliar. Care sunt acestea?

Diverse
19/06/2024

Viitorul metrou al Clujului va crea noi zone de interes imobiliar. Care sunt acestea?

Viitorul metrou al Clujului, prognozat a fi inaugurat în anul 2031, va crea noi zone de interes imobiliar, urmând a reconfigura preferințele investitorilor, ale cumpărătorilor și ale chiriașilor, un apartament sau o casă în apropierea unei stații de metrou urmând a oferi facilitatea transportului rapid și ieftin spre orice punct al municipiului deservit de trenul subteran care îi va scuti pe locatarii din zonele limitrofe de timpul pierdut în traficul congestionat al orașului.

Lucrările la metroul Clujului au fost deschise oficial la începutul lunii iunie, în Florești, în zona străzii Șesul de Sus, din cartierul Terra. Fiindcă linia de metrou se estimează a deveni funcțională peste mai puțin de un deceniu, e o idee bună să începeți să investiți încă de acum într-un imobil care, în timp, vă va aduce un randament superior, dacă este situat în arealurile care vor beneficia de amplul proiect de infrastructură. 

Pentru investiții și decizii informate, Welt Imobiliare vă prezintă, pe scurt, detaliile semnificative ale celui mai mare proiect de infrastructură din România de după Revoluție - magistrala de metrou din Cluj și stațiile trenului subteran care vor deveni, după deschiderea lor, adevărați magneți pentru cei care vor căuta să cumpere sau să închirieze un imobil. 

Proiectul metroului

Cluj-Napoca este primul oraș din România, după Capitală, în care vom avea metrou. Va fi construită o linie de metrou ușor, în lungime de 21,03 km, cu 19 stații și un depou, care vor deservi și zona metropolitană, metroul urmând a fi conectat și cu alte sisteme de mobilitate, precum trenul metropolitan.

În anul 2031, când este planificată punerea în funcțiune a metroului, se estimează un flux de 164.000 de călători pe zi, ceea ce ar însemna degrevarea traficului din oraș de 29.000 de mașini. Ca beneficii ecologice, într-un an metroul ar putea elimina gaze cu efect de seră în echivalent a jumătate de milion de copaci plantați. Clujul ar putea deveni, așadar, un oraș mai respirabil, și din punctul de vedere al traficului, și al calității aerului.

Linia de metrou ușor va avea o capacitate de transport nominală/maximă la interval de 90 de secunde între 15.200 și 21.600 pasageri pe oră și sens (40 de trenuri pe oră și sens) și va fi deservită de trenuri cu trei vagoane, cu o capacitate nominală/maximă de 380/540 de locuri. Clujenii vor fi transportați rapid de 26 de astfel de trenuri.

Conform analizelor privind cererea de transport, se estimează că numărul total de călători necesar a fi transportați va fi de 246.000 pe zi în anul 2060, adică 89.790.000 călători/an. Proiectul răspunde, așadar, nevoii de dezvoltare a Clujului, urmând a asigura mobilitatea necesară viitoarelor generații. Orice investiție imobiliară în arealul metroului oferă o asigurare suplimentară pentru viitor.

Zonele deservite de metrou

Traseul liniei de metrou ușor începe din zona nouă rezidențială din Florești, deservită de trei stații. Stațiile patru și cinci asigură legătura cu viitorul spital regional de urgență și cu marele  centru comercial din zonă. Stațiile șase, șapte și opt vor prelua călătorii din cartierul Mănăștur, cea mai densă zonă de locuințe din Cluj. Apoi, linia de metrou urmează magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului, până la Piața Mărăști. De aici, o ramificație va continua înspre zona industrială Muncii, urmând a asigura și legătura cu calea ferată și viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură va deservi cartierele Gheorgheni și Sopor, unde va fi construit și Depoul suprateran. Întreaga linie de metrou ușor va străbate Clujul în subteran, cu excepția racordului de tranziție de lângă depou.

Punctele principale de interes ce urmează a fi deservite de către metrou, pe axa vest-centru-est, sunt următoarele: centrul zonei de sud a Comunei Florești – Spitalul regional de urgență – VIVO – Cartierul Mănăștur – Centrul Municipiului Cluj-Napoca – Aurel Vlaicu/Pod IRA – Iulius Mall – Depou.

Localizarea detaliată a stațiilor

Dacă doriți ca, pe viitor, să locuiți în imediata apropiere a metroului, ori dacă vreți să investiți într-o proprietate ușor de închiriat, vă prezentăm stațiile proiectate de metrou și localizarea acestora: 

Florești

Stația 1. Țara Moților - strada Șesului de Sus

Stația 2. Teilor - strada Teilor

Stația 3. Copiilor – strada Sub Cetate (lângă un Parc de copii în execuție) 

Stația 4. Sănătății -Spitalul Regional de Urgență

Stația 5. Prieteniei - VIVO

Cluj-Napoca

Stația 6. Natura Verde - Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii 

Stația 7. Mănăștur - Nodul Omega, intersecție strada Primăverii cu Izlazului

Stația 8. Sfânta Maria – sens giratoriu Calea Mănăștur cu Câmpului

Stația 9. Florilor - Platinia

Stația 10. Sportului - Calea Moților 64

Stația 11. Piața Unirii - Piața Unirii

Stația 12. Piața Avram Iancu - Piața Avram Iancu

Stația 13. Armonia - The Office

Stația 14. Piața Mărăști - sens giratoriu Bulevardul 21 Decembrie 1989 - Strada Fabricii - Aleea Bibliotecii

Stația 15. Transilvania - zona Șapca lui Ceaușescu – Expo Transilvania

Stația 16. Viitorului - zona Pod Ira, legătura cu Trenul Metropolitan

Stația 17. Muncii - Strada Beiușului – Bulevardul Muncii, Zona stației de transformare CLUJ EST

Stația 18. Cosmos - Iulius Mall

Stația 19. Europa Unită - strada Sopor (zona noului Cartier)

Realizarea acestui proiect de infrastructură, de o amplă anvergură și complexitate, ar putea duce dezvoltarea Clujului la un nou nivel, cu beneficii asupra calității vieții locuitorilor, dar și asupra vieții de business din municipiu, mobilitatea rapidă și convenabilă fiind în măsură a impulsiona creșterea tuturor sectoarelor economice, printre care se numără și cel imobiliar. 

Pentru investiții avantajoase în apartamente, case, terenuri, spații comerciale și industriale, vă invităm să ne contactați!