Era online şi piaţa imobiliară - sau de ce există agenţi imobiliari?
Autor:
Diverse
25/05/2016
"De ce există încă agenţi imobiliari pe piaţă?” intreba răspicat un articol online publicat în 2013, de către Washington Post. Acelaşi articol oferea răspunsuri simple la o întrebare pertinentă, izvorâtă în primul rând din dezvoltarea pregnantă a mediului online care a adus un val de informaţii şi soluţii inclusiv pe piaţa imobiliară. Internetul a preluat întradevar cea mai mare parte a cererilor de pe piaţă, în ţările occidentale unde domeniul imobiliar este bine structurat. Era online a afectat majoritatea pieţelor, provocându-le să-şi regândească complet serviciile, să se reinventeze, însă acest lucru nu a împiedicat sectoarele cu adevărat solide să dispară complet. Piaţa imobiliară occidentală a suferit schimbări, însă agenţii imobiliari nu au fost înlocuiţi de către internet, din contră, marile agenţii au reafirmat şi demonstrat importanţa profesioniştilor care au un rol vital în acest tip de afacere.
Un alt articol online al ziarului Time intitulat ,,Am nevoie de un agent imobiliar să achiziţionez o locuinţă?” răspunde cititorilor ferm ,,fără îndoială, pentru simplul fapt că achiziţiile în acest sector sunt chestiuni complicate.” în ce sens piaţa imobiliară poate fi o afacere complicată? Adevărul este că internetul ne oferă o diversitate extraordinară şi ne permite să accesăm singuri domeniul imobiliar, cu ajutorul zecilor de baze de date şi site-uri disponibile, însă când vine vorba de alegerea unei locuinţe, mediul online nu ne garantează acoperirea nevoilor personale deci nu acţionează ca un intermediar în favoarea noastră. Nevoia personală poate fi înţeleasă şi urmărită doar de către un expert în imobiliare, un profesionist care cunoaşte ,,faţa nevăzută” a domeniului imobiliar. Latura ,,nevăzută” a acestui domeniu este ceea ce conferă aspectul complicat al acestei afaceri. Despre ce vorbim când spunem ,,faţa nevăzută”? Despre un cumult de factori care iau naştere din caracterul dinamic al pieţei, precum: investitorii care domină o anumită locaţie, nişă de preţuri specifice unei zone, caracterul unei zone (oraş universitar cu cerere mare versus oraş mic cu cerere scăzută) etc. Astfel de factori ne pot îngreuna serios abilitatea de a realiza o tranzacţie imobiliară, singuri, prin intermediul internetului.În acest context, ne-am propus să listăm câteva motive universale pentru care avem nevoie de agenţi imobiliari atunci când încheiem o tranzacţie.
Sursa: www.shutterstock.com
1. Accesul extins
Activitatea unui agent imobiliar se bazează în mare parte pe faptul că acesta acţionează ca un intermediar între vânzători şi cumpărători. Aceasta înseamnă că acesta poate avea acces la toate proprietăţile disponibile pe piaţă. În funcţie de nevoia ta, agentul imobiliar va urmări ţintit ceea ce cauţi, va crea alianţe cu proprietarii sau cu alţi agenţi şi va înţelege ce trebuie făcut pentru a încheia o afacere cu aceştia.