Cum să vindeți o proprietate - Partea a II-a: Puneți capăt legăturilor sentimentale
Autor:
Diverse • Apartamente • Case si Vile
18/09/2014
Aşa cum am promis săptămâna trecută, am revenit cu partea a doua a articolului ''Cum să vindeţi o proprietate''. Decizia de a vinde este luată deja. Tot ce mai rămâne de făcut este să retezaţi legăturile emoţionale care îngreunează procesul de vânzare. Dar, de la vorbă la faptă, e drum lung, după cum bine ştim...
Primul pas ar fi să vă împăcaţi cu ideea că, atunci când vă vindeţi proprietatea, aceasta nu mai e ''acasa'', ci este doar o casă. Trebuie să vă schimbaţi mentalitatea astfel încât să conştientizaţi că proprietatea dvs. nu este decât un bun material în ochii celor care caută să cumpere. Amintirile pe care le-aţi adunat în anii în care aţi locuit în casa sau apartamentul dvs. nu au valoare materială. Potenţialii cumpărători nu conştientizează şi nu vor să conştientizeze faptul că dumneavoastră aveţi un ataşament sentimental faţă de locuinţa dvs. - aceştia caută să cumpere o locuinţă care urmează să devină ''acasa'' pentru ei. Prin urmare, cea mai bună metodă de a vă vinde proprietatea este de a părea că nu aţi locuit acolo deloc. De îndată ce v-aţi hotărât că vreţi să vindeţi, trebuie să vă obişnuiţi cu ideea că proprietatea dumneavoastră nu mai este a voastră. Atunci când vă gândiţi la locuinţa dumneavoastră ca la un simplu obiect într-o tranzacţie financiară, veţi vedea într-o lumină mult mai clară toate deciziile pe care trebuie să le luaţi pe parcursul procesului de vânzare.
Cumpărătorii, pe de altă parte, investesc şi sentimente în procesul de vânzare-cumpărare. Este în interesul dumneavoastră financiar, ca vânzător, să faceţi tot posibilul să permiteţi potenţialilor cumpărători să vadă în casa dumneavoastră un viitor ''acasa''. Puteţi să treceţi cu vederea toate aceste sfaturi. Însă, dezavantajul de a nu vă detaşa emoţional de proprietatea dumneavoastră este acela că, procesul de vânzare va deveni mai dificil, mai îndelungat, iar, uneori, în mod inconştient, puteţi chiar să îndepărtaţi potenţiali cumpărători şi să vă reduceţi şansele de a vinde.